Egy panzió esete:

Nyáron kaptunk megrendelést egy budapesti panzióból, ahol a tulajdonos ágyi poloska jelenlétét észlelte. A helyszínre érkezéskor elvezetett a kérdéses szobába, ahol egy darab egyszemélyes heverő volt egy viszonylag rendezett helyiségben. A heverő mellett fából készült falburkolat volt. A megrendelő elmondása szerint a panzióban egy másik kártevőirtó céggel minden negyed évben történik a jogszabályi előírás szerinti rovar-, és rágcsálóirtás, de ebben a szobában legutóbb kimaradt a kezelés valamilyen oknál fogva. Az ágyat átvizsgálva valóban ágyi poloska nyomaira bukkantunk, ám arra a megállapításra jutottunk, hogy a fertőzöttség mértéke több hónapos, így a tulajdonos értetlenül állt a probléma előtt, sőt jelezte, hogy ebben a szobában ráadásul állandó lakó lakik, aki csak most jelezte a problémát. Alapos átvizsgálást javasoltunk a szoba környezetében is, attól függetlenül, hogy a többi szobában néhány napja volt kezelés. A fertőzött szoba közelében található, majd ezután a többi szobát is átvizsgálva megállapítható volt, hogy a panzió szobáinak csaknem fele ágyi poloskával erősen fertőzött. Ilyen esetekben szeretek meggyőződni az esetlegesen elkövetett hibáról amit az előző cég szakembere elkövetett, nehogy valami elkerülje a figyelmemet. A beszélgetés után kiderült, a szobák kezelése olyan módon folyt, ami szakmunkának egyáltalán nem volt nevezhető. Kezdve azzal, hogy a felhasznált irtószerek egyáltalán nem voltak rögzítve, irtószer napló, de egyáltalán semmilyen dokumentáció gyakorlatilag nem is létezett. A kezelések elvégzése előtt a szobákban sem a képek nem kerültek le a falról, sem az ágyak nem lettek felborítva, szétszerelve, hanem egyszerűen kinyitva , az ágyneműtartalmával együtt úgy ahogy van 4-5 perc alatt be lettek permetezve. A falburkolatok nem lettek kezelve, semmilyen utasítást nem kaptak az ott dolgozók az ágyneműk magas hőfokos mosásával, és a takarítás szüneteltetésével kapcsolatban. A tulajdonos elmondása szerint minden negyedéves kezelés között voltak fel-felbukkanó panaszok mind poloskára, és csótányra is, ugyanakkor a ? szakember ? a panaszok bejelentésekor sosem ért rá, állandóan elodázta az ismételt kezelést, különböző mondvacsinált indokokra hivatkozva. Javaslatunkra a tulajdonos utánanézett az általa leszerződtetett rovarirtónak, minek után bebizonyosodott, hogy sem végzettséggel, sem pedig működési engedéllyel nem rendelkezett ezzel a tevékenységgel kapcsolatban. Legutóbbi információnk szerint a tulajdonos feljelentése alapján az úriember ellen büntetőeljárás folyik. A penzió szobái és helyiségei ugyanakkor az első kezelés elvégzése óta teljesen tünetmentesek, és a negyedéves kezelések alkalmával végzett előzetes átvizsgálások során sem észlelünk sem rovar, sem egyéb kártevő jelenlétére utaló nyomokat.

 

Tanulság:

Ha szakemberhez fordul segítségért, mindenképpen győződjön meg annak szakképzettségéről, engedélyéről. Erről bővebben Itt tájékozódhat.